Resestipendier sommarskola

Publicerad: 2015-02-06

SND:s resestipendium till ICPSR:s sommarskola i Ann Arbor var sökbara fram till den 19 mars. En stor mängd föreläsningar och workshops erbjuds under åtta intensiva sommarveckor.

Första sessionen infaller i år 22/6 till 17/7 och den andra 20/7 till 14/8. SND har sedan ett trettiotal år varit involverat i att uppmuntra svenska forskare och forskarstuderande att delta i sommarskolan. Ett tiotal deltagare har årligen finansierat sin resa genom SND:s stipendier. Kurserna är mycket populära och tidigare stipendiater har haft stor nytta av sina kunskaper.

Inter-university Consortium for Political and Social Research – ICPSR – är en enhet vid Institute for Social Research, University of Michigan, Ann Arbor.

Sommarskolan anordnas årligen under rubriken Summer program in Quantitative Methods of social research.

Länk till ansökan

Läs mer om stipendiet samt intervju med tidigare deltagare