Lantbruksvetenskap ny ämnesprofil i forskningsdatakatalogen

2024-02-22

Lantbruksvetenskap är det senaste tillskottet bland ämnesprofilerna i DORIS och SND:s forskningskatalog. – Tack vare den nya profilen kan d..

Öppen vetenskap i Norden - se våra filmade webbinarier

2024-02-15

Nu har det sista webbinariet i SND:s nordiska serie hållits och inspelningar från de olika tillfällena har gjorts tillgängliga på vår YouTub..

Intresserad av att utvecklas inom kvantitativa metoder? Delta i ICPSR:s internationella sommarskola!

2024-01-30

Varje år anordnar ICPSR (Inter-university Consortium for Political and Social Research) en mycket populär sommarskola inriktad på kvantitati..

EU-projekt ska hjälpa forskare göra sin forskning mer FAIR

2023-12-21