Nätverket i närbild

Nätverksträff , Karolinska Institutet
11 Mars 2020, kl. 01.00–01.00

Nätverksmönster

Nätverket växer fortfarande: nya medlemmar ansluter sig till vår skara samtidigt som det ena lärosätet efter det andra får en allt mer etablerad datastödsverksamhet. Under den kommande nätverksträffen vill vi bjuda in er till att visa upp er verksamhet för varandra. Förhoppningen är att ni kan hitta inspiration till nya aktiviteter och lösningar på problem, skapa ytterligare samarbeten och få en överblick över var nätverket som helhet befinner sig just nu.

Träffen äger rum på Karolinska Institutet och som värd kommer de att presentera verksamheten i sitt Research Data Office lite närmare. Vi kommer även att följa upp det arbete som gjordes på förra träffen kring en roadmap för att etablera en DAU. Tonvikten under träffen kommer emellertid att ligga på presentationer av era respektive verksamheter runt om på lärosätena i form av korta presentationer med uppföljande diskussion.

Träffen är tyvärr inställd p.g.a. risken för smittspridning av covid-19

9.30 - 10.00

Registrering och fika.

10.00 - 12.00

KI berättar om sitt DAU-arbete:

• Arbetet med att granska inkomna DMP (Cecilia M. Björkdahl)
  • Utåtriktad verksamhet mot forskare (Cecilia M. Björkdahl)
  • ELN, Electronic Lab Notebook (Nikolaos Volakakis)

Sedan senast och på gång. (Max Petzold, Elisabeth Strandhagen)

DAU Roadmap: uppföljning från nätverksträffen i Lund. (Sara Svensson, Stina Högvik Hansson, Sabina Anderberg)

12.00 - 13.00 Lunch

13.00 - 14.30

Arbetet i DAU:erna runt om i nätverket.
Presentationer och diskussion.

14.30 - 15.00 Fika

15.00 - 16.00

Exempel på utbildningssatsningar. (Rosa Lönneborg/Lina Andrén, Maria Almbro, Elisabeth Strandhagen)

Uppsummering. (Max Petzold)

Se programmet som PDF

Tid: 10.00 – 16.00, registrering och kaffe från 9.30

Lokal: Karolinska Institutet, Biomedicum 1/D0320 (Eva och Georg Klein), Solnavägen 9.3 (Se på karta)

Nätverksträffen är kostnadsfri, lunch och fika ingår. Arrangemanget är ett slutet evenemang för SND-nätverket.
Vi behöver din anmälan senast 29 februari, anmälan via denna länk.

Vid frågor kontakta Elisabeth Strandhagen (elisabeth.strandhagen@gu.se).