Öka effekten och synligheten av din forskning

Publicerad: 2015-04-01

Workshopen Improve the Impact and Visibility of your Research vänder sig till unga forskare och baseras på resultaten från RECODE projektet.

Allt oftare kräver forskningsfinansiärer att offentligt finansierade forskare ska dela sin data med andra. I denna workshop förberededs forskare att ta itu med de viktigaste aspekterna av hur man delar och bevarar forskningsdata.

Workshopen, vars främsta målgrupp är unga forskare inom alla discipliner omfattar följande ämnen:

• Introduktion till open access och forskningsdata
  • Hur man upprättar datahanteringsplaner (DMPs)
  • Hur man idenitifierar relevanta verktyg, resurser och databaser
  • Hur man förbereder data för open access
  • Etiska och juridiska frågor

Anmälan är kostnadsfri. Rese- och boendekostnader ersättes.

Skicka intresseanmälan till Bridgette Wessels, University of Sheffield innan 10e april tillsammans med en kort beskrivning av dig själv och dina forskningsintressen och vilken typ av data du arbetar med. Antagningsbesked sänds ut 16:e april.

Location: http://www.universityrooms.com/en/city/sheffield/college/halifaxhall