Dags att söka stipendier till sommarskolan i Ann Arbor

Publicerad: 2019-12-19

Nu har det blivit dags att söka stipendier till ICPSR:s sommarskola 2020!

SND delar årligen ut mellan fem och tio resestipendier till doktorander eller nydisputerade forskare som vill delta i kurserna vid University of Michigan i Ann Arbor. Sommarskolan är inriktad på kvantitativa metoder inom samhällsvetenskap och kurserna pågår under två fyraveckorsperioder. Kursplanen är bred och innehållet är utformat för att passa forskare i olika stadier av sin karriär.

Stipendiet täcker kursavgift och kostnader för resa och boende. Ansökan görs hos SND senast den 20 mars 2020. Ansökningsformulär och mer information om SND:s resestipendium hittar du här.

Vill du veta mer om upplägget och kurserna kan du gå direkt till ICPRS:s webbsida. Ytterligare en möjlighet att få veta mer om sommarskolan är webbinariet "An Overview of the 2020 ICPSR Summer Program", som ICPSR anordnar tisdagen den 28 januari klockan 20.00-21.00, svensk tid. Anmälan till webbinariet kan du göra här.