Onsdagens nätverksträff ställs in

Publicerad: 2020-03-10

SND ställer in onsdagens nätverksträff, som skulle ha hållits vid Karolinska institutet i Solna.

Anledningen till beslutet är att Folkhälsomyndigheten på tisdagseftermiddagen bedömde risken för samhällsspridning av covid-19 i Region Stockholm och Västra Götalandsregionen som mycket hög.

- Det är naturligtvis mycket tråkigt att vi måste ställa in med så här kort varsel, men vi har valt att följa rekommendationen från Göteborgs universitet, säger Elisabeth Strandhagen, biträdande föreståndare för SND.

Det är ännu oklart när och i vilken form nätverksträffen kan arrangeras framöver.

- Vi hoppas att vi ska kunna ersätta morgondagen med ett senare tillfälle, kanske i form av ett webbinarium eller något liknande. Det är ju bland annat ett 20-tal presentationer som tagits fram och som vi gärna vill att alla ska få ta del av, säger Elisabeth Strandhagen.