SHARE - spännande serie webbinarier inom digital arkeologi

Publicerad: 2021-11-11

Är du intresserad av att få nya perspektiv på insamling och visualisering av data inom arkeologi? Skulle du till exempel vilja veta mer om användningen av spatiala 3D-tekniker för att samla in data i fält?

SHARE är en serie webbinarier som anordnas av DARKLab (Labratoriet för digital arkeologi vid Lunds universitet) i samarbete med SND, BItFROST och Universitetet i Oslo. Webbinarierna kretsar kring aktuella utmaningar inom digital arkeologi och varje tillfälle gästas av en eller flera experter på området.

Det första tillfället hålls den 18 november. Då ligger fokus på 3D-baserad digitalisering i GIS-miljö, och att undersöka metoden som en möjlig standard för dokumentation i fält. Webbinariet gästas av Giacomo Landeschi (Lunds universitet) och James Stuart Taylor (University of York).

Läs mer om arrangemanget här.

Information om SHARE