SND söker Administrativ samordnare

Publicerad: 2010-04-30
REF NR E 352 2042/10 med placering vid Svensk nationell datatjänst, SND. Utbildningsvetenskapliga fakultetsnämnden. Sista ansökningsdag: 2010-05-21 Arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen att fungera som stöd för föreståndaren i frågor som rör ekonomi, personal och övrig administration. Ekonomihantering innebär bl a att upprätta budgetförslag, ekonomisk uppföljning och bokslut. I arbetet ingår även leverantörs- och kundfakturering, redovisningar och kalkyler, ekonomiska rapporter, elektronisk resehantering, inköp och arkivering. Viss personaladministration och databashantering ingår också i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer Vi söker dig som har en ekonomutbildning på högskolenivå eller annan relevant utbildning. Erfarenhet av arbete vid universitet eller högskola är meriterande, gärna av arbete i ekonomisystemet Agresso. Arbetet är självständigt och kräver erfarenhet av administrativt arbete, god datorvana (Officepaketet) samt goda kunskaper i svenska och engelska. Arbetet ställer stora krav på samarbete men samtidigt att på ett självständigt sätt fullfölja arbetsuppgifter. Du har ett strukturerat arbetssätt, tycker om att ge bra service och lösningar på administrativa frågor inom olika områden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde snarast. Provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald. Upplysningar lämnas av föreståndare Hans-Jörgen Marker H.J.Marker@snd.gu.se eller bitr. föreståndare Iris Alfredsson iris.alfredsson@snd.gu.se Fackliga företrädare Gunnel Lindö SACO, 031-786 2749, Astrid Igerud OFR-S, 031-786 1167; Lennart Olsson SEKO, 031-786 1173. Din ansökan märkt med referensnummer och löneanspråk skickas till: Utbildningsvetenskapliga fakulteten Registrator Box 300 405 30 Göteborg Sista ansökningsdag är 2010-05-21.