Dags för anmälan till ICPSR:s digitala sommarskola

Publicerad: 2021-02-15

På grund av Covid-19 kommer ICPSR:s populära sommarskola i kvantitativa metoder att hållas på distans även i år.

Logotyp ICPSR sommarskolaVarje år anordnar ICPSR (Inter-university Consortium for Political and Social Research) en internationell sommarskola med fokus på kvantitativa metoder inom samhällsvetenskap. Sommarskolan hålls vanligtvis i Ann Arbor i Michigan, men på grund av det rådande läget har ICPSR valt att istället erbjuda alla sina kurser och workshoppar online.

Programmet för sommarskolan är som vanligt uppdelat på två fyraveckorsperioder med start 21 juni 2021. Deltagare har möjlighet att anmäla sig till antingen fyra eller åtta veckor. Det finns också ett stort antal fristående workshoppar på en till två veckor. Programmet med de kortare workshopparna drar igång i maj och pågår in i augusti.

Sveriges nationella medlemskap i ICPSR gör att kursdeltagare från Sverige betalar en betydligt lägre kursavgift (läs vidare här, under fliken "Fees & Discounts", för exakta priser). Observera att kursavgifterna höjs från och med 1 maj.

Läs mer om sommarskolan

Se fullständigt program för sommarskolans fyraveckorsperioder

Anmäl dig till sommarskolan